вторник, 5 мая 2020 г.



06/05/2020
Тема уроку: Попереднє сервірування столу до обіду
Мета уроку:
Навчальна: сформувати в учнів систему знань в обсязі необхідному для свідомого та глибокого оволодіння професією, підготувати учнів до застосування одержаних теоретичних знань на практиці, сформувати необхідні професійні вміння та навики, навчити учнів сервірувати стіл до обіду.

Розвиваюча: розвити навички з використання необхідних прийомів та операцій з приготування посуду і білизни, прийоми сервірування столу, зацікавленість до майбутньої професії, естетичний смак, художнє мислення.

Виховна: виховувати бережливе ставлення до матеріальних цінностей на виробництві, обладнання, посуду, інвентарю, охайність та 
уважність в роботі, пильність у дотриманні вимог з техніки безпеки.

Міжпредметні зв’язки:
Організація обслуговування Тема: Сервіровка столу до обіду.
Охорона праці. Тема: Охорона праці офіціанта.
Санітарія і гігієна харчування. Тема: Правила особистої гігієни.
Хід уроку

І. Організаційна частина.
Тема сьогоднішнього уроку: «Попереднє сервірування столу до обіду».
На сьогоднішньому уроці ви повинні навчитися попередньому сервіруванню столу до обіду; закріпити практично-теоретичні знання з теми щодо організації робочого місця, дотримання вимог санітарії, гігієни, охорони праці та пожежної безпеки.

 
Дана тема дуже важлива, адже у всіх ресторанах, кафе, барах для скорочення часу на обслуговування споживачів застосовують попередню сервіровку столів. Сервірування столів виконується з певною метою. У першу чергу ми хочемо показати гостеві, що його чекають. Сервіровані столи є прекрасним доповненням до інтер’єру і створюють враження затишку та комфорту. Попереднє замовлення прискорює обслуговування. Кількість предметів, що вказують на нього залежить від попиту на холодні закуски та другі страви, а не від пори дня. Звідси правило, якщо більшість відвідувачів протягом дня замовляє холодні закуски, то попереднє сервірування включають закусочну тарілку і закусочні прибори. Якщо ж ні – столовий ніж та вилку і пиріжкові тарілку. Розміщення посуду та столових приборів має ряд особливостей, які необхідно враховувати офіціанту при сервірування столів і які ми зможемо засвоїти під час вивчення сьогоднішньої теми уроку.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
 Виконати практичне завдання.
  1. Який, на вашу думку, посуд необхідно відібрати до обіду.
  2. Складіть 3 способи серветок до обіду.
  3. Прийоми полірування посуду.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Особливістю обіду є те що обід включає в себе перші страви.
1. Одним з головних елементів будь-якого прийому є сервірований стіл.
2. Правильно сервірований стіл – це стіл, який :
- накритий чисто, охайно;
- всі прибори і страви розташовані доцільно;
- на столі знаходяться тільки ті прибори, які необхідні в даний час.
3. Перший етап сервіровки столу – підготовчий, який починається з розстановки стільців для гостей так, щоб гості, сидячи за столом, відчували себе комфортно.
4. Скатертина для столу повинна бути ретельно випрасувана і відповідати розміру столу. Її білий колір підкреслить урочистість вашого прийому. ЇЇ краї повинні звисати не більш ніж 25-30 см.
5.Якщо раптом не виявилося скатертини, можна скористатися полотняними або бамбуковими серветками.
6.При сервіруванні столу рекомендують використовувати серветки з тканини або паперові. Їх слід класти ліворуч від тарілки або на її дно. Серветка з тканини може бути складена у формі конуса, віяла, човника, мушлі, трикутника та ін.
7. Другий етап сервірування столу – тарілки та столові прибори. Існує чотири види тарілок:
- Супова тарілка – глибока тарілка,
- Столова тарілка – велика неглибока тарілка,
- Тарілка для гарячої страви - середня неглибока,
- Пиріжкова тарілка – найменша
8. Столові прибори також вимагають певного розташування: - ложка для першої страви і ніж розташовується праворуч від тарілки лезом до неї, виделка – ліворуч, вістями догори. Їх кількість залежить від страв в меню.
9. Келихи і чарки можуть розташовуватися як півколом, так і бути вирівняними в ряд. Келих призначений для мінеральної води розташовується правіше всіх інших, далі за ним йде фужер для шампанського, потім – фужер для вина і останньою повинна стояти чарка.
10. Третій етап сервірування столу – заключний. Тарілки розташовані напроти кожного стільця;
- Відстань від краю стола до тарілки 1,5-2 см, не більше;
- Одноразові серветки – у серветниці;
- Сіль і перець розташовані по столу так, щоб гостям не доводилося вставати і тягнутися;
- Посуд і столові прилади використані з одного сервізу.
11. Сервірування столу закінчене. Залишилася маленька деталь – розмістити гостей. Ви можете про це подумати заздалегідь і приготувати гарні картки із зазначенням імені кожного гостя. Такий метод розміщення використовується при обслуговування дипломатичних та ділових прийомів.
 12. Пам'ятайте, правильно сервірований стіл не тільки викличе апетит у гостей, а й створить святкову й урочисту атмосферу!
3.2. Організація робочого місця
- підготовку робочого місця;
- накриття столу скатертиною;
- підготовку столового посуду, приборів до використання;
- сервірування столу тарілками до сніданку;
- сервірування столу приборами до сніданку;
- сервірування столу скляним посудом до сніданку;
- сервірування столу приборами для спецій до сніданку .

У всіх випадках, сервіруючи стіл, офіціант рухається за годинниковою стрілкою. Сервірування за замовленням має безліч варіантів. Розглянемо найтиповіші, ті, які найчастіше доводиться застосовувати в роботі. Це сервірування стола до сніданку; до обіду з 3-х, 4-х страв, з 5-ти страв; з 6-ти страв.
До обіду з 1-ї страви друга страва подається в загальному посуді способом»на стіл» або « з обнесенням».
До обіду з 2-х страв перша страва подається в суповій півпорційній тарілці. Друга страва подається в загальному посуді способом «на стіл».
До обіду з 3-х страв подамо: першу страву, другу страву та десерт.
До обіду з 4-х страв подамо: закуску, першу страву, другу страву та десерт. При сервіруванні всі страви подають в посуді з якого їх споживають: закусочна для закуски, перша — в суповій чашці або в глибокій тарілці, друга в столовій мілкій тарілці, десерт — в креманці або десертниці.
До обіду з 5-ти страв подамо: закуску холодну, закуску гарячу, першу страву, другу страву та десерт. За цим варіантом сервірування закуска може бути подана, як в закусочній тарілці, так і в спеціальному посуді. Гаряча закуска подається в кокотниці або кокільниці, перша страва — в суповій чашці або в глибокій столовій тарілці, в супницях. Друга страва може подаватись в столовій мілкій тарілці або в загальному посуді. Десерт подається в креманці або десертниці.

IV. Закріплення нового матеріалу.


Учні відповідають на тестові завдання.

1. Якою скатертиною накривається стіл до обіду?

а)кольоровою, б) клейонкою, в) не накривається.

2. Як складають серветки для обіду?

а)складною формою, б)простою формою

3. Ножі кладуть

а) лезом до тарілки, б) лезом від тарілки, в) з верху.

4. Ложку кладуть:

а) з ліва, б) з права, в) з верху.

5.Прибори кладуть на відстані один від одного:

а) 5мм, б) 10мм, в)1мм.

6. Біля тарілки кладуться прибори:

а) якими закінчують трапезу, б) з яких починають трапезу, в) десертні.

7. Фужер ставлять

а) вище ножа, б) біля виделки, в) з боку біля ножа.

8. Десертні прибори кладуть:

а) не 
кладуть, б) з боку, в) з верху.

VII. Заключний інструктаж.
Підсумок уроку.
 Уміння учнів застосовувати нову навчальну інформацію, яку отримали
Домашнє завдання:
Повторити тему «Попереднє сервірування столу до обіду».




Комментариев нет:

Отправить комментарий